11.28.2012

iskender'in arkadaslari

iskender gibi bir kaplumbaga tanimiyorum. baska kaplumbagam olmadi zaten, ondan ismini iskender koymustum, tek ve guclu bir karaktere sahip olsun dedim. kaplumbagalarla olan bagimi anlatmam zor. 4 yasimda ilk bebe kaplumbagami denize biraktim, Karaci sahillerinde. o zamandan beri bu tatli yaratiklari ayri severim. Darwin'de flatback turtle dedikleri kaplumbagalar doguduklari yere gelip (bazen 30 sene sonra) ayni yerde yumurtalarini birakip gidiyorlarmis. her seferinde 70 tane yumurta, 70 tane bebe denize pitipiti kosuyorlar. bir sezonda her 2 haftada bir olan bir olay. bir tanesine sahit olmak mucizevi bir goruntuydu. yuzlerce insan, her yerde cocuk kayniyor ama herkes heyecanli ve nefesini tutuyor. her gruba bir minik verildi, yapmamiz gereken dogru yone yonlendirmek ve kus filan onu alip goturmemesi. izlerken ben agladim.

Hiç yorum yok: