10.20.2008

aynasiz hayat

kolay degilmis ama alistim. yeni evimde ayna yoktu ve gunlerce rimelimi minik aynamin yardimiyla surdum, sonra rujumu... giyisiye gelince beynimin kurgu gucune inanmak zorundaydim.

bodrum'dan donerken onur air dergisine bakiyordum ve bir adamin hikayesini okudum. 30senedir bir fabrika'da muhasebeci olarak calismis ve emekli olunca tahtakale'de kendi marangoz dukkanini acmis. muthis seker, renkli, ahsap mobilya kendisi tasariliyor ve yapiyormus. adresini aldim ve 1.5 ay sonra crystal'la yagmurlu bir gunde ona ziyarete gittik. elimde hayalimdeki aynanin olculeri ve rengi... gerisini hakki bey'e birakacaktim.

hakki bey tahtakaledeki en orijinal adamiydi. sokagi buluncaya kadar islanmistik, semsiye alalim konusmalar geciyordu...rengarenk ahsap banklari gectik ve burasi dedim. hakki bey'in ciktigi dergiler giristeydi (www.masalahsap.com). telsizle bize cay ismarladi ve yaptiklarini tek tek anlatti. masalarinin ortasinda derinlik yaratip fosiller yerlestirmisti. aydinlatmalari yaz geceleri terasta gecirmek icin mukemmel... aynami anlattim. cizdi. rengini konusttuk, secenek sundu. deniz kestane ve deniz kabuklarini gosterdi ne istersiniz sordu. tasarimina inaniyordum. mavi ayna yesil bir banyoda olacaksa denizi hatirlatir dedi. kafama gore birseyler yaparim dedi.

bir hafta sonra yine yagmurlu bir gunde hayalimdeki aynami aldim. kendimi ozleyecegimi dusunmustum...kendimi gorunce ne kadar degistigimi gordum ve ne kadar degismedigimi.

1 yorum:

Nilambara dedi ki...

aynanı merak ediyorum ve tabii seni de :)
svglr