8.23.2008

istanbul duraklarinda...

yoga ders'ten cikmisim, gece olmus, hava serin, bogaz'dan pufur pufur ruzgar esiyor. sahil yolunda bir dugun var herhalde, gelis trafigi yogun, gidis akici. bir minibus yildirim gibi gecti, isaret parmagimi kaldirdim, durmadi. otobus duragina yurudum.

durak'ta bir amca. yola bakiyordu, beni hissetti, dondu. onceden paldir kuldur yururdum, artik o da degisti. dondu ve gulumsedi. kadikoy'e mi gideceksin sordu. yoo dedim, uskudar'a iskele'ye dedim. ziyaretcisin galiba dedi. evet dedim ama buralari cok seviyorum dedim (cok anlamsiz bir sey demis oldum da oyle iste). 300 senedir burdayim dedim. nasi yaniii dedim icimden. 4 nesil biz kandilli'de yasadik dedi. haaaaa anladiim dedim icimden. emlak ofisim karsida dedi, gel bir cay'a dedi. aa dedim oluur gelirim. buralarda istiyorum ev dedim, veee dolmus geldi, atladim, vinnn firladim.


ismi ozer bey. eskiden denizci, 20 senedir emlakci. sokak kedileri ve kopekleri yasatan ve yardim eden humanist arkadasim. dunya'yi gormus, baliklarin her cesidini bilen, hikaye anlatirken sinemadayim gibi hissettim. butun emlakci arkadaslarini aradi. cay, pogaca, brownielerle agarladi. gelen giden ona ugrayip sohbet ettik. seni korurum dedi ve sana istedigin evi de bulacagiz dedi sen inaniyorsan ben de inaniyorum dedi.

kendim mahalleleri dolastim, sicaktan delirecektim galiba. ozer bey'e gittim, serinledim. bugun bir numarayla piyangoyu kacirmis. 5 bilmis! milli piyango idaresinden parayi almis. dondurma istermisin diye sordu. su icmek istedim. hadi on numara senin sansina oynayalim dedi. suyumu icerken kafama gelen numaralari karaladim. arkadasim bizi alacak ve bir yer gosterecek dedi. daire'yi gordum ve inanamadim. bu kadar mi cici ve harika olur. istedigim hersey icinde. hemde binada ciddi kendi ayaklarinda duran bekar bayanlarla dolu...manzara istiyordum...aydinlik istiyordum... guvenli ortam istiyordum...temiz ve ferrah, tatli ev sahibi olmasi da bir bonus...

inanamiyorum. otobus duraginda bir minik sohbet nerelere getirdi beni. hem ev getirdi hemde bir denizci arkadas...

1 yorum:

Dirk dedi ki...

Iyilik yapanlara iyilik olur. You know what I mean.